Două poezii

din „Noul Orfeu”, de blândul Yvan Goll, credincios cuvântului-inimă, înțelept nins de uimire. (În traducerea lui Petre Stoica.)

Yvan Goll

Melodia zăpezii

O sălbatecă zăpadă multicoloră zăpadă a sufletului meu zăpadă

Un viscol de stele sfărîmate

Și trandafiri de cristal

 

Auziți voi melodia zăpezii din văile iernii

Jocul celor șapte culori

A topitului curcubeu

Care deasupra nenăscutelor viori

Cântă în lemnul sunător al copacilor?

 

Trandafiri de zăpadă pălesc în fața durerii

Însăși pasărea zăpezii tace

 

Ai patru ochi

Ai patru ochi eu nu mai am nici unul

Tu îmi bați la poarta frunții, vrăjitoareo,

Și visele tale țâșnesc în față

 

Ai patru mâini eu nu am nici una

Brațele tale sunt armele mele, cavalero,

Căci sunt neputincios în fața oamenilor

 

Tu ai șapte inimi, regino,

Ele sunt toate vâlvătăi

Și-mi făuresc coroana

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. bizcafe group

     /  Martie 15, 2013

    buna ziua. sunt din acelasi oras ba chiar cartier si am vrut sa vin la lansare. nu stiu daca nu era bine sa dati un mic anunt aici pe blog despre ora exacta si locul pentru ca suntem interesati sa va achizitionam cartea. cum putem face?

    Răspunde
  2. Mulțumesc mult pentru interes, când am să fac o lansare am să anunț din timp aici și pe Facebook. P.S. Am băut azi două hălbuțe la voi, la Bizz; m-au uns la inimă.

    Răspunde
  3. Constantin

     /  Martie 20, 2013

    nu ar trebui sa faceti pina la urma urmei vreo lansare? sau nu va mai place/renegati?ati retras volumul?

    Răspunde
  4. Splendide poezii, nu ştiam de poetul acesta.

    Răspunde

Lasă un răspuns

