Sally Mann

Continuând pe linia obişnuită, am să amintesc de Sally Mann, o fotografă americană destul de cunoscută pe meleagurile ei, putem zice chiar celebră. Albumele ei de fotografii alb-negru au stârnit ceva controverse, dar pentru ceea ce se întâmplă în prezent, ele par acum cu totul pudice. Oricum, doze de singurătate, tristeţe şi moarte apar constant în fotografiile sale, ale copiilor ei sau ale peisajelor rurale.

E o cale atât de lungă… De la prima „fotografie” a lui Niépce, trecând prin dagherotipurile inventate de Louis Daguerre, portretele-tip, primul aparat de fotografiat „Brownie Box„, pâna la nebunia actuală. Intimitatea detaliată dezvăluită fără nicio reţinere oricui şi oriunde. Hm.

„Poate că e mai bine să ne scufundăm în peşterile noastre

acolo ne mişcăm printre ogive ce să spun

sau spălăm nişte rufe în familie cu duritatea noastră elementară

într-o desăvârşită înţelegere a rosturilor lumii…” (Gellu Naum)

Articolul următor
Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. …trecind in graba pe aici, am observat prea tarziu urma lui Apolodor
    si am citit Brunea Fox –– uitandu-ma indelung [nu ma mai grabeam…] la fotografie,
    da,am ‘revazut’ un mic poem
    si nu stiu daca acei copii erau polonezi, spanioli sau daca stiau sa danseze,
    dar am simtit cum trece prin mine „un fior si o ţară si o stea si o oră”
    si mi-a fost putin mai bine

    Răspunde
  2. Foarte frumos zis.

    Răspunde

Lasă un răspuns

