Să fie iarnă

 

Cu nesăbuința lui benevolă, Leonid Dimov a scris poezii pline de înțelepciune și nostalgie, God bless him. Iată una dintre ele, dragă sufletului meu:

”Cum roade visul firea cea aeve

Cu fiecare noapte mai adânc,

Mânând în turme zei, menandri, eve

Și cavaleri cu lire la oblânc,

 

Cum se lipesc cu toții de oglindă

Să treacă dincolo cât mai curând,

Cum crește jalea-n tagma suferindă

A chipurilor în amurg plăpând,

 

Cum nasc apoi năluci în cavalcade

Gonind ușor spre porturi sidefii,

Spre specii calde, populând estrade

La circul interzis pentru cei vii.

 

Nu mă lăsa, de umeri mă cuprinde,

Șoptește-mi vorbe clare, să-nțeleg

Ori șuieră preziceri și colinde

Să fie iarnă pentr-un ev întreg.”

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

54 comentarii

  1. ce fulguire curata am gasit aici
    intr-o zi in care nu ma intreb de ce nu mai iubesc iarna
    stiu: si pentru ca simt si-aud
    ”cum crește jalea-n tagma suferindă”

    ––––––
    să Va bucurați de iarnă, cît mai este …

    Răspunde
  2. Ninge afară, așa că să ne bucurăm într-adevăr…

    Răspunde
  3. Petru Moieciut

     /  Ianuarie 31, 2012

    domnule, matale l/ai cunoscut pe baiatul asta?

    Răspunde
  4. Petru Moieciut

     /  Februarie 2, 2012

    eee…eu am facut armata cu el…

    Răspunde
  5. o fana

     /  Februarie 2, 2012

    felicitari….sa fiti uniti….bravo pentru noua voastra seara ‘zidareasca’…conteaza mult ca va adunati voi toti acolo la suceava…sa continuati…ars longa…aveti simt civic si de grup, a fost frumos?

    Răspunde
  6. Petru Moieciut

     /  Februarie 4, 2012

    de asta va placea de colegul meu leonid deci…si el era cu literele…cind faci serile astea sa ma chemati si pe mine poate vin

    Răspunde
  7. o fana

     /  Februarie 4, 2012

    sa mergeti! profitati acum in curand o sa deveniti plafonat. cenaclurile nu au viata lunga. la 40 de ani nu mai e mare lucru…ce n-as da sa am 30 acuma…

    Răspunde
  8. o fana

     /  Februarie 4, 2012

    cred ca aveti pana in 30….nu mai mult

    Răspunde
  9. OLGA

     /  Februarie 6, 2012

    eu cred ca are 25-26 dar e mai timid de asta nu iti spune, tace malc

    Răspunde
  10. o fana

     /  Februarie 6, 2012

    femeile tac, lasa sa se faca supozitii…a intreb daca mister cairo nu e o miss…d asta nu raspunde, nu credeti?

    Răspunde
  11. Deci asta este marea nedumerire, vârsta şi sexul? Eu cred că răspunsurile se desluşesc printre rândurile blogului, nu-i aşa? Salutări cititorilor! Trebuie să vin cu ceva nou cât mai repede…

    Răspunde
  12. Petru Moieciut

     /  Februarie 10, 2012

    sa ma chemati v-am rugat
    deci nu l/ati cunoscut? ne vorbea mult in patrula despre egipt.
    nu a mai ajuns saracul sa viziteze tara d-voastra…am in caietele de la el o poesie egipetul cu nilul de platina am sa v-o aduc are 3 strofe

    Răspunde
  13. Petru Moieciut

     /  Februarie 10, 2012

    ‘sa ma chemati v-am rugat
    deci nu l/ati cunoscut?’

    de ce imi aprobati intrebarea daca nu imi raspundeti?

    Răspunde
  14. Ana

     /  Februarie 12, 2012

    aha…si eu la fel am crezut ca sunteti membru al tinerilor scriitori Zidul de Hartie…

    Răspunde
  15. stefana zacu

     /  Februarie 16, 2012

    e cenaclu de fotografie zidul de hartie?

    Răspunde
    • De literatură, în general, dar cred că e loc și de fotografie. Am avut și proiecții de film, și ceva expoziții, prezentări de carte, ș.a.

      Răspunde
  16. stefana

     /  Februarie 16, 2012

    of, cred ca ati tras tare, nu e usor cu organizarea cu toate ca pare simplu dar nu e…eu am facut si eu un cerc si stiu…cum mai rezistati?

    p.s.-ce inseamna ‘ș.a.’ ?? 🙂

    Răspunde
  17. stefana

     /  Februarie 16, 2012

    si ce faceti ca ‘membru’? nimic, nimic?🙂

    Răspunde
  18. stefana

     /  Februarie 16, 2012

    nu-mi raspundeti?…v-ati suparat? nu, nu cred….va pregatiti un raspuns?
    fiti spontan, curajos, nu dati inapoi!

    eusunt aici, va citesc posturile, astept.

    noi eram 14 ‘membri’ si tot era treaba pentru fiecare…

    Răspunde
  19. Petre

     /  Februarie 16, 2012

    Nadajdiesc ca filmul preferat al lui mr.Cairo si al Zidului de Hartie sa nu fie „‘Am fost saisprezece”…

    Răspunde
  20. Petre

     /  Februarie 16, 2012

    probabil fiind mai tanar nu-l stie…

    Răspunde
  21. Ștefana, Petre: Dacă sunteți interesați, mâine, 17 feb., se ține o nouă întâlnire a cenaclului Zidul de Hârtie în mansarda de la Music Pub, din Suceava, str. Mihai Viteazu, nr. 40. Filmul l-am văzut, e din anii 80, parcă, cu Caramitru și cu nemții.

    Răspunde
  22. Petre

     /  Februarie 16, 2012

    eu nu sunt absolutamente sigur de presenta daca vin, vin cu dimov
    iti urez succes

    Răspunde
  23. olgutza

     /  Februarie 16, 2012

    si eu iti urez succes maine

    Răspunde
  24. olgutza

     /  Februarie 16, 2012

    sa pui o poza sau un comentariu despre cum a fost

    Răspunde
  25. petre

     /  Februarie 16, 2012

    desigur cu caietul lui dimov!

    Răspunde
  26. Mulțumesc, am să încerc să ajung, deși sunt cam bolnav. Toate cele bune!

    Răspunde
  27. Ana

     /  Februarie 17, 2012

    sa aveti o seara frumoasa la un pahar de vin cu povesti si poezii

    Răspunde
  28. Stefana

     /  Februarie 17, 2012

    Sunteti bolnav…

    Răspunde
  29. dr. Moga

     /  Februarie 17, 2012

    pai daca fumeaza!

    Răspunde
  30. vanea

     /  Februarie 19, 2012

    lasa domnule doctor e tanar si eu am fumat m/am lasat la 30…ce bine imi pare…acum a 34 dar nici macar nu tusesc! e tare bine

    Răspunde
  31. Ana

     /  Februarie 20, 2012

    cum spuneti> SA FIE IARNA! Nu m-am saturat.

    Răspunde
  32. Otilia T.

     /  Februarie 23, 2012

    Am reusit sa ma las de fumat datorita voua. Va multumesc!
    Otilia

    Răspunde
  33. petre

     /  Februarie 25, 2012

    otilia, e bine ca v-ati lasat, foarte bine.
    am aflat despre venirea acestui maestru asiatic prea tarziu.
    sa anuntati mai din timp.

    d-voastra d. cairo, ati participat?

    Răspunde
  34. tibi

     /  Februarie 25, 2012

    am si eu 33 m-am lasat de 2 ani…ma simteam dupa 6 luni ca la 20…

    Răspunde
  35. Oana

     /  Februarie 26, 2012

    Eu am trei zile de cand ma chinui dar nu am pus o tigara in bot! Si nici nu pun, azi duminica, na, fumatorilor!

    Răspunde
  36. ADI

     /  Februarie 26, 2012

    Fara barba n-are farmec. Baga macar o punga pe zi altfel o te lasi in 48 de ore, punem pariu?

    Răspunde
  37. barba radu

     /  Februarie 27, 2012

    aaa, nu esti barbos adevarat…si de pipa gata te-ai lasat

    Răspunde
  38. ADI

     /  Februarie 27, 2012

    GATA PIPA? HA HA, NU ZICEAM EU? DOUA ZILE….TRECEM INAPOI LA GUDRON CU FILTRU?

    Răspunde
  39. ana t

     /  Februarie 28, 2012

    pipaciosilor…hai sa te vedem cu pipa in poza…sau v-ati lasat?
    aveti grija la una dintre cele mai perfide boli, foarte noua si greu de identificat, gudronita intestinala…

    Răspunde
  40. adi

     /  Februarie 28, 2012

    ana, egipteanu nostru nu ti-a raspuns ca nu e hotarat sau nu a terminat de fumat pipa. sau e un tip care nu raspunde decat celor care il lingusesc?

    Răspunde
  41. ina de la ani

     /  Martie 3, 2012

    adi eu nu il cunosc decat din vedere avem un bar comun
    se poate si eu cred ca ii place sa fie lingusit dar n o sa fac asta

    Răspunde
  42. Ce lingușeală, oameni buni, ce-i cu voi?… Ce răspunsuri așteptați de la mine?!

    Răspunde

Lasă un răspuns

