Colecţionarul de ţigări

„Eu îi spun colecţionarul de ţigări. Pentru că asta face el şi nici astăzi nu mi-am dat seama dacă intenţionat sau fără să realizeze. Primul lucru pe care îl săvârşeşte când se întâlneşte cu tine, exact în acelaşi timp când îţi întinde mâna, este să te întrebe dacă nu ai o ţigară. Iar tu politicos, nu îl poţi refuza. O ia scrupulos şi o îndeasă în buzunarul de la piept, făcându-ţi cu ochiul. Asta e pentru mai târziu, zice, apoi îţi mai cere o ţigară. De data asta tu îi scoţi o ţigară din pachet, i-o întinzi şi aprinzi bricheta în faţa lui. Poftim şi un foc, dragul meu. Nu are ce să facă, aşa că şi-o aprinde şi pufăie pierdut în gânduri. Dar nu se termină aici. Eu, ca de obicei, îmi cumpăr încă o bere şi răsfoiesc absent ziarele din ziua respectivă. Îmi torn berea cu grijă în pahar, îmi timp ce el priveşte fascinat spuma ce se revarsă pe margini, trag tacticos fum în piept şi scot rotocoale albe pe gură. Torc fericit, o bere rece şi o ţigară bună, ce să-ţi mai doreşti de la viaţă?! Tu ce mai faci în rest, suflet curat, îl întreb? Nu ai de o bere, se repede el? Nu, dragul meu, nu mai am decât ceva mărunţiş pentru o bere, ultima, pentru mine. Aa, face el, nu-i nimic, stai să mă uit prin buzunare, parcă mai aveam eu nişte bani. Se ridică, după o fracţiune de secundă se întoarce nehotărât, mă urmăreşte cum beau din pahar şi îmi ling buzele, apoi se îndreaptă decis şi îşi scoate o bere mai ieftină din frigider. Îmi urează puţin cam maliţios să fiu sănătos şi o bea repede, cu înghiţituri mari, în timp ce mâinile lui se îndreaptă flămânde spre pachetul de ţigări. Dacă sunt pe masă, mormăie o justificare… Bine, bine, spun, dar mai am şi eu doar câteva, aşa că asta e ultima. Zâmbeşte convenţional, încercând să pară încurcat, dar observ cum ochii lui caută deja o altă victimă prin jur. Îl salută pe unul, iar când acela se ridică şi îşi târâie paşii spre tejgheaua barului se lipeşte brusc de el şi îi întinde mâna, iar corpul lui se apleacă în faţă, spre urechea cunoscutului, parcă să îi povestească un secret. Omul acela îmi caută privirile stingherit, iar eu îi zâmbesc cu compasiune. Asta e, pare că spun, îmi pare rău, dar de-acum este al tău. Se întoarce la masă şi cică, hai că trebuie să stau de vorbă cu prietenul meu, scuză-mă, mai vorbim noi, am să mai trec pe aici. Îşi freacă nervos mâinile de pantaloni şi, în cele din urmă, mă bate prieteneşte pe umăr ca gest de despărţire. Pleacă precipitat spre alte mese, dar îşi întoarce capul şi se întoarce, de parcă a uitat ceva. Hei, spune mâhnit, nu mai îmi dai o ţigară? Nu, îi răspund sec, nu îţi mai dau o ţigară. Viaţa şi timpul nu şi-au lăsat amprenta asupra ta, rosteşte, cu o urmă de reproş în glas. Trebuie să te simţi grozav în pielea altuia, nu?! Dezmăţatule, strig eu, iar el se împrăştie fără zgomot într-un nor uriaş de fum.”

Am postat un fragment dintr-o nuvelă mai veche de-a mea, „Întâmplări din Barul Rainbow” (adesea veritabile) publicată în Feed Back, niciodată terminată cum trebuie, oricând deschisă noilor fapte. L-am ascultat pe Serge Gainsbourg azi dimineaţă, cu B.B.-ul său şi Bonnie and Clyde, cu Mon légionnaire şi Requiem pour un con. În afara tutunului, foto. nu are vreo legătură cu postarea. Numai cu dispoziţia şi admiraţia mea. Mda.

 

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

72 comentarii

  1. Eheeei, dacă știam că ești prieten cu Sergei Gainsbourg…

    Răspunde
  2. *Serghei 😛

    Răspunde
  3. frumos post, mda.

    Răspunde
  4. o prietena

     /  Ianuarie 11, 2012

    cind va lasati de fumat? vreti?

    Răspunde
  5. Lasa-te de fumat. Pacat de basca ta.

    Răspunde
  6. bine asa.

    Răspunde
  7. translation of the lyrics part 1:

    Silence, the night is all be-starred

    And the frost burned strong.

    Do you remember when I taught you

    To hold a gun in your hands.

    A lass, a fur jacket and a beret,

    Holding a pistol tight in her hand,

    A lass with a velvet face

    Watches over the enemy’s caravan.

    Răspunde
  8. stop

     /  Ianuarie 15, 2012

    nu mai fumati, va spun ca nu-i bine, pe cuvant domnule

    Răspunde
  9. adi

     /  Ianuarie 16, 2012

    lasa bosorogii ia si fumeaza, frate! picla si o tuse santoasa.

    Răspunde
  10. adi

     /  Ianuarie 17, 2012

    ia si trage niste bastoane de tabac pina in fundul stomacului! nu te lasa!

    Răspunde
  11. nelu

     /  Ianuarie 18, 2012

    da! nu te lasa! la munca, acasa, pe strada! aprinde-ti iute o tigara!

    Răspunde
  12. Un om

     /  Ianuarie 19, 2012

    Eu va rog sa va ganditi serios la dumneavoastra si sanatate nu sa va luati dupa niste niste neicanimeni are abia poate au fumat si ei o tigara prin liceu si se dau mari.

    Răspunde
  13. Dan

     /  Ianuarie 20, 2012

    mai bine va lasati…cu ce va ajuta?

    Răspunde
  14. Taku

     /  Ianuarie 21, 2012

    nu mai fuma si gata!

    Răspunde
  15. Fumator de la 14 ani

     /  Ianuarie 21, 2012

    pt. Dan: ne ajuta ca e dulce daca nu stii incearca
    Egiptenii fumeaza nu se lasa! Nu te lasa Cairo!

    Răspunde
  16. alinutza

     /  Ianuarie 21, 2012

    treceti macar la pipa…plamanasii d-voastra vor fi bucurosi ca niste copii!

    Răspunde
  17. Un prieten

     /  Ianuarie 22, 2012

    Stimata Alinuţa, sunteţi o persoană foarte sfătoasă. Recunosc, aş vrea să văd plămânaşii posesorului acestui blog sărind în sus de bucurie dar
    mi-e frică. Dacă se zdruncină? Nu-i de glumă. Aşa că aveţi grijă cu îndemnurile astea zglobii pot uneori pune în pericol tihna persoanelor dragi nouă!

    Răspunde
  18. Se pare că fumatul ăsta creează în continuare mari dezbateri. Mă duc să-mi aprind o țigară și să mă gândesc mai bine dacă să mă las…

    Răspunde
  19. Olguta

     /  Ianuarie 30, 2012

    chiar cum se fumeaza acolo la voi? fumati tigari sau nerghilele toata ziua?

    Răspunde
  20. Olguta

     /  Ianuarie 31, 2012

    ce raspuns scurt…of….sa nu imi spui ca si acum erai cu o nergilea in gura…sau cu ceva etnobio…intra si astea? lasati-va e mai bine…

    Răspunde
    • O, nu, m-am ferit tot timpul de prostii de genul etnobot… sau altceva. Fumez cam un pachet de țigări la două zile, dar dacă beau ceva, fumez mai mult. Hm, recunosc că mă cam dor plămânii uneori.

      Răspunde
  21. Claudiu D

     /  Ianuarie 31, 2012

    Lasati-va sugerez si eu solutia asta.

    Răspunde
  22. Ela

     /  Februarie 3, 2012

    dar nerghilele nu, deloc deloc?

    Răspunde
  23. dr. Moga Radu, clinica EPSO

     /  Februarie 4, 2012

    Lasati-va acum. O sa va para rau mai tarziu…o sa fie prea tarziu…nu stiti cat e de periculos…

    Răspunde
  24. Olga

     /  Februarie 4, 2012

    Citind comentariile mi se pare ca aveti probleme mari…nu mai asteptati…va propun ceva foarte simplu…deschideti fereastra si aruncati pachetul…maine dimineata cand va treziti faceti un pic de sport. DEZMORTITI-VA. MISCATI MAINILE, PICIOARELE SI MAI ALES RESPIRATI ADANC DE CATEVA ORI.
    REVIN MAINE SA VAD CUM A FOST.
    Cu drag,
    Olguta

    Răspunde
  25. OLGA

     /  Februarie 5, 2012

    SPER DIN TOATA INIMA C-ATI REUSIT! CORECT?
    PRIETENA D-VOASTRA,
    OLGUTA

    Răspunde
  26. Flavia

     /  Februarie 7, 2012

    cum spunea si colegul meu dr. Moga, lasati-va…

    Răspunde
  27. Nelu Ploisten

     /  Februarie 9, 2012

    Cum mai stati cu Tabacul?

    Răspunde
  28. prieten

     /  Februarie 9, 2012

    Domnule Cairo. Puteti slabi pana la 50 de kilograme renuntand la fumat. Sunteti interesat? (chiar toata familia)

    Răspunde
  29. adi

     /  Februarie 9, 2012

    rupe si arunca-le, manca-le-ar dusmanii!

    Răspunde
  30. flavia

     /  Februarie 10, 2012

    as fi interasata sa slabesc dar nu 50 de kilograme. cred ca 45 ar fi ok. cum sa fac eu locuiesc in acelasi oras cu mr. cairo, poate ne trimite-ti reteta la amandoi

    Răspunde
  31. Îmi place cum de la o povestire satirică s-a ajuns la reţete de slăbit. Mesajele mele văd că circulă cam aiurea în ultima vreme.

    Răspunde
  32. Vlad

     /  Februarie 15, 2012

    Jos dusmanii Tabacului

    Răspunde
  33. tiberiu balan

     /  Februarie 16, 2012

    o sa muriti daca nu va opriti

    Răspunde
  34. tiberiu balan

     /  Februarie 16, 2012

    desigur nu toti deodata…ar trebui sa fie opriti cei care sunt in stadiu terminal…

    Răspunde
  35. adi

     /  Februarie 16, 2012

    ne lasam! pana la 30 de ani mai fumam!

    Răspunde
  36. relutzu

     /  Februarie 16, 2012

    si eu renunt cand fac 30 ca acuma abia m-am apucat dar oare o sa pot, nene Cairo?

    Răspunde
  37. ioana

     /  Februarie 17, 2012

    m-am lasat inca de cand am auzit ca se fac 180 de mii pachetul….

    Răspunde
  38. vanea

     /  Februarie 17, 2012

    nene, nu-i bun cu fumatul aista, la noi, la sadgura, a murit un baiet care scria carti

    Răspunde
  39. vanea

     /  Februarie 18, 2012

    pai a scris va sun eu cu sencerete! avea carti cu povestiri presente

    era baiat bun

    Răspunde
  40. vanea

     /  Februarie 18, 2012

    cine mai scrie povestiri recente? dati mie o recomandatie va rog

    Răspunde
  41. Ana

     /  Februarie 19, 2012

    incercati: monica stanila, paul mihalache (ce mai bun prozator din romania 2011), ionas badea, vitalie greceanu. succes!

    Răspunde
  42. Ana

     /  Februarie 19, 2012

    domnule vanea,locuiti in sadgura, ucraina? nu era acolo ‘ierusalimul de pe prut’?

    Răspunde
  43. VictorAdrian Potra

     /  Februarie 20, 2012

    Batrane, renunta la toata colectia de ‘tabak’-uri, o sa patesti ca mine si altii 29 de pacienti din salonul asta uitat…

    Răspunde
  44. Victor Adrian Potra (1977-201..)

     /  Februarie 20, 2012

    as vrea sa-ti dau poze sa vezi ce-i pe-aici… spitalul nu-i departe de tine numai ca n-o sa te lase sa vezi cu ochii tai…asta e…pentru mine oricum nu mai conteaza prea tare. sa ai grija.

    Răspunde
  45. petre

     /  Februarie 25, 2012

    imi dau lacrimile…

    Răspunde
  46. obreja tiberiu

     /  Februarie 27, 2012

    domnule potra vreau sa te ajut
    sa va ajut pe toti
    unde este spitalul
    sunt chirurg

    Răspunde
  47. obreja tiberiu

     /  Februarie 27, 2012

    nu stie nimeni?
    e acolo pe la suceava?
    rog un doctor din spitalul judetean sa
    ia atitudine

    Răspunde
  48. obreja tiberiu

     /  Februarie 28, 2012

    sunt medic si nu fumez. si nu prea am vazut medici chirurgi sa fumeze…cunosc doi chiar din suceava care au renuntat dupa facultate.

    Răspunde
  49. obreja

     /  Februarie 28, 2012

    stiti cand au inceput doctorii sa fumeze? in anii 60-70 cand toti studenti medicinisti se indragostisera de cantaretii frantuji care cantau cu tigara in mana…li se parea extraordinar…stundenti mei de acum prefera pastilele

    Răspunde
  50. dr. obreja

     /  Februarie 29, 2012

    pipa e posibil sa va afecteze dintii…dar e mai bine asa decat ingrozitoarea noua boala a tigarilor cu filtru, gudronita intestinala…stiti cum e? nu doare deloc. nu e niciun simpton. dar e 99 la suta incurabila. cancerul? 85 (in clinicile din romania).

    Răspunde
  51. Lica

     /  Martie 6, 2012

    Taicule, lasa-te si apuca-te de treaba. Nu vezi ghemul sau ce?

    Răspunde
  52. Orlicu

     /  Martie 7, 2012

    lasa tabacul deoparte ca-ti radem barba!

    Suntem oameni rai.

    Răspunde
  53. doctor Obreja

     /  Martie 9, 2012

    Cum e cu fumatul? Mai rezistati putin maine incepe weekendul!
    Dar sa stiti ca nu e o solutie sa fumati numai in weekend.
    Poate momentana.

    Răspunde

Lasă un răspuns

  • Eram ferice, liric, leneş, prost,
    Bătut de-o veselie fără rost:
    Semn rău mi-am zis şi-am izbucnit în râs...

  • Câteva categorii:

  • Bloguri, Bloggeri si Cititori
  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Alătură-te altor 21 de urmăritori

  • Noiembrie 2011
    L M M M V S D
    « Oct   Dec »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
