Autumnală

Am găsit într-un album de familie o fotografie care seamănă izbitor de mult cu cea de sus, de Robert Doisneau. Numai că aveam o şapcă (specifică vremurilor acelea) pe bancă, în faţa mea şi plângeam. Am presimţit eu bine ce probleme am să am cu sistemul… Anii au trecut şi am început să râd mai des, să fiu mai mult. M-am bine dispus odată cu paharele băute şi  experienţele s-au transformat pe nesimţite în amintiri. Nostalgia primelor clipe rămâne. Am ajuns la asta de la nişte pagini de Matei Călinescu, din Viaţa şi opiniile lui Zacharias Lichter: „Copiii au vocaţia paradisului şi doar faptul că societatea îi forţează să se adapteze progresiv la normele ei îi împiedică să şi-o realizeze. Iată de ce-i iubeşte Dumnezeu pe copii, iată de ce din teribilă şi pustiitoare, flacăra lui se face blândă când îi atinge… Fapt e că maturitatea echivalează, în majoritatea covârşitoare a cazurilor, cu pierderea aptitudinii paradisiace. Pierderea paradisului e izgonirea din copilărie.”

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. Andi

     /  Octombrie 26, 2011

    Nu cred că se pierde ceva, pur și simplu ne plictisim de trăit viața frumos și o lălăim de pe o zi pe alta, în funcție de împrejurări sau de chef.
    Cred că merităm tot ce provocăm să ni se întâmple.

    Răspunde
  2. Ce frumos era cand eram copii si mergeam la scoala !!! nu aveam decat 1 singura grija „sa invatam” …ne-am marit si ne-au napadit problemele si pe langa invatatura mai facem alte 1000 de lucruri…. si se vede pe fata noastra si in ochii nostri ca nu mai exista acea sclipire nevinovata🙂

    Răspunde
  3. Ligia

     /  Ianuarie 4, 2012

    Buna. Sunt invatatoare la scoala 4. As vrea sa te rog sa ii dai voie sa folosesc fotografia ta pentru panoul scolii daca esti de acord. Ligia Rusu

    Răspunde
  4. Desigur, numai că fotografia nu-mi aparţine, am luat-o de pe un site, al lui Robert Doisneau. Făceţi click pe nume şi intraţi. Dar nu cred că, în privinţa asta, trebuie aprobare.

    Răspunde
  5. Ligia

     /  Ianuarie 5, 2012

    o să -făc- un click, da. te stiu de la reluţu si alina ei te citesc dar pe alt blog…aşa mi-au spus. sa vii pe la noi…

    Răspunde

Lasă un răspuns

