Mic vals vienez

Am ales cu sufletul. Un mare poet hispanic, Federico García Lorca îl întâlneşte pe un mare rapsod. Iată ce a ieşit:

În Viena sunt zece copile,

un umăr pe care moartea suspină

şi-un codru de porumbiţe tăiate.

E o frântură de dimineaţă

acolo-n muzeul de promoroacă.

Este-un salon cu mii de ferestre.

    Ay, ay, ay, ay!

Primeşte acest vals cu gura închisă.

 

Acest vals, acest vals, acest vals

da, da, de coniac şi de moarte

care-şi înmoaie trena în mare.

 

Te iubesc, te iubesc, te iubesc,

odată cu jilţul şi cartea mea moartă,

prin coridorul prelung, melancolic,

în obscura mansardă a crinului,

în culcuşul vostru din lună

şi în dansul visat de ţestoasă.

    Ay, ay, ay, ay!

Primeşte-acest vals cu talie frântă.

 

În Viena sunt patru oglinzi

în care ecouri şi gura ta joacă.

Şi este o moarte la pian

ce zugrăveşte cu-albastru copiii.

Pe la mansarde sunt cerşetori

Ghirlande reci de plânsete sunt.

    Ay, ay, ay, ay!

Primeşte-acest vals care-mi moare în braţe.

 

Căci, dragostea mea, te iubesc, te iubesc,

în mansarda unde joacă băieţii

visând străvechi lumini ungureşti

în zvonu-nserării nepăsătoare,

visând oi şi crini de zăpadă

prin linişte frunţii tale, obscură.

    Ay, ay, ay, ay!

Primeşte-acest vals „Te iubesc pe vecie”.

 

Voi dansa în Viena cu tine

cu o mască ce are

cap de fluviu. Priveşte

ce maluri am, de hiacint!

Lăsa-voi gura pe pulpele tale

sufletul meu în poze şi crini

şi-n undele-obscure-ale mersului tău

iubesc, dragostea mea, dragoste, lasă,

vioară şi groapă, eşarfele valsului.

Pot zice că acum sunt fericit.

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

9 comentarii

  1. M-ai deturnat…Ascultam Enescu și, iacătă-mă-s, țopăind pe valsul tău cu cuțitul în mână…în timp ce compun o salată de varză roșie – cu multe ierburi spaniolești – și cartofi prăjiți.
    Mda.

    Răspunde
  2. *ierburi spaniolești: albahaca, eneldo, hierbabuena, ñora frita picada…

    Frumos îți șade să zici că noi nu-l iubim destul destul pe Lorca?!

    Răspunde
  3. Am adus oleacă de fericire, ce fain… Poftă bună!

    Răspunde
  4. Cred că, având în vedere că numai tu-mi apreciezi blogul, am să scriu de-acum numai ptr. tine. Un dialog frumos şi blând.

    Răspunde
  5. Andi

     /  Octombrie 22, 2011

    Nu îți apreciez blogul.
    Îl ador.
    🙂
    Noapte bună

    Răspunde
  6. Şi eu citesc cu sufletul paginile acestea:)

    Răspunde
  7. Multumesc pentru traducerea valsului . E o placere.
    Am pus citeva strofe pe blogul meu,

    Răspunde
  1. Viena – Jugendstil – octombrie 2012 | Last Night's Music | Muzica ascultata aseara

Lasă un răspuns

