Învăţături?

Am să răspund cu ceva întârziere îndemnului seducător răspândit de Andi Bob, dar cu reţinerile şi superficialitatea de rigoare. (Cam evit, în ultima perioadă, aplecările…) Nici nu mai am chef să dau iama prin „zenoşenii”, cum bine scria Iolanda. Apoi, ameţit de Doru Stănculescu, ieri, nu aş fi putut scoate decât o patetică declaraţie de amărăciune. („Te prind fiori privind la flori vai, când mai treci pe vechi poteci…”) Aşa că am băut un gin tonic şi am lăsat-o pe zilele următoare. Hai să vedem:

                                                                                                                                                                                                        Photo: Christophe Agou

Bucătarii ajung cu siguranţă în Rai.

Poate că mă repet, dar cred că, parafrazându-l pe Vasile Andru, important e dezvoltarea activităţilor de pontifex ale Eului, creaţie, integrare, transcendenţă, Eul făcător de poduri, între oameni şi oameni, între oameni şi ceruri.

Băutura e bună.

Fumatul e bun.

Trândăvia poate deveni esenţială, dacă ştii cum să te dăruieşti ei. Personal, mă bucur de articolele revistei britanice The Idler, atunci când fiorii responsabilităţii mă gâdilă sub nas.

Scrisul poate să mântuie, dar trebuie multă muncă sau mult har; ori amândouă. Şi sper să nu-mi dau niciodată seama că toată arta e o iluzie!

Iar femeia salvează şi ea bărbatul leneş şi debusolat, dar cu o doză bună de romantism. Desigur, glorie ei!

Must Love Cats. Felinele sunt mai mult decât necesare sufletului omenesc. De altfel, cam toate animalele.

Doctor Who are un remediu pentru fiecare în parte. La fel şi Borges.

Devenind mai serios, sunt de acord: o grămadă de imbecili se vor uni întotdeauna într-o conjuraţie împotriva adevăratelor valori. Abia dacă mai îndrăznesc, bietele de ele, să-şi scoată capul la iveală din culcuş…  Poate că asta este marea speranţă care ne susţine, că firava cale a adevărului şi dragostei va învinge, în final; dacă nu în lume, măcar în inimile noastre.

Trebuie să păstrăm uimirea. În ultimul ceas, să putem mărturisi împăcaţi că a fost un joc frumos şi absurd. Sunt unii, ca şi mine, care uneori vor fi convinşi că singura certitudine pe care o putem avea este cea a părăsirii. Dar îşi vor reveni repede. Iubirea va apărea şi va rămâne. Apoi va pleca şi se va reîntoarce. A beautiful butterfly.

O mare livadă şi o mare bibliotecă, scolastică, vis, rugăciuni, femei, numai câţiva oameni, amin. Poate că au fost, într-adevăr, prea multe cărţi şi filme. Nu ştiu, am fost luat pe nepregătite. Ar mai fi ceva şi poate că altădată voi avea răbdarea de a fi mai profund. Oricum, nu cred că am înţeles sau voi înţelege vreodată mare lucru din viaţa asta. Nici nu contează. Ca de obicei, să ne cultivăm grădinile în pace!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. Înțeleptule, ți-ai creionat un portret foarte sexi… Cred că faci parte dintre fericiții puțini care pot să-și trăiască frumos viața, din simplul motiv că știu foarte bine ce își doresc.
    Faină replică, sunt încântată.
    Și un pic invidioasă: nu beau alcool, nu fumez, nu-mi plac femeile…n-am pisică etc.🙂

    Răspunde
  2. Am corectat linkul tău din blogroll, scuze, nu-mi dădeam seama că trimite direct la un post…🙂

    Răspunde
  3. Mai ispitesc şi eu, din când în când, cu mărunte păcate…

    Răspunde
  4. Dar sunt absolut de acord cu prima idee, bucătarii buni merg cu siguranță în Paradis!🙂
    De pe la 6 ani visam să mă mărit cu un domn bucătar, preferabil de înghețată. Aveam și imaginea lui foarte bine conturată în minte: era identic cu Herbert Von Karajan!🙂

    Răspunde
  5. Eu la 6 ani am început lecţiile de vioară. Păcat că au durat numai câţiva ani.

    Răspunde

Lasă un răspuns

